2009. június 22., hétfő

Marcello D'Orta - Én, reméljük, megúszom

Nápolyi elemisták dolgozatai Marcello D'Orta tanító gondozásában

Sok-sok gyermek fogalmazásából állította össze D'Orta ezt a könyvet. Nagyon szórakoztató, humoros, tele helyesírási hibákkal. A gyermekek egyszerűen, szókimondóan és bájosan tárják fel előttünk a világ nagy dolgait.

A kedvenc állat:

„Nekem az én kedvenc állatom a disznó!
A disznó az egy sertés, a disznóólban él, mocskos disznó, belehentereg a sárba meg minden undoksába, és maga csiklandozza magát. A disznó direkt imádja a ganyét!”

Kőkorszak:

„Nyáron mikor meleg volt, ilyen hatalmas prehisztérikus szunyogók mentek be a házba, nem hagytak aludni, az meber meg káromkodott.”

A kábítószer jelenség:

„Én még csak tízéves vagyok, de már négy öt éve ismerem a kábítószer jelenséget. Mikor ovodába jártam, megmonta édesanyám, hogy senkitől ne fogadjak el kábítószeres cukorkát, még ha a tanítónéni vagy igyenesen az igazgató kinálja is se. De egyszer a tanítónéni megkinált eggyel, nekem meg kiment a fejemből hogy drogos és megettem de jól voltam

A kábítószer méreg, mindenkit megöl, az öregeket is de főleg a fiatalokat. Ez egy nagyon édes dolog, mind a cukor, de nem egészen. Előszörtök feldobódsz tőle, aztán megbambulsz. Szemed előtt lepkék, szinek, szivárványok jelennek meg és el akarsz röpülni. Aztán kész vége, és nem látsz mást csak Arzanót”

Vérkeringés:

„Van még vérkeringésátömlesztés is.
Ha az anyuka Érces terhes, a gyereknek mihelyest megszületik beadják az átömlesztést.”

A világ éhezői:

„A világnak rengeteg az éhezője. Vannak éhenhalt népek. Ott vannak a legyek. A krokodilok. A pókok. Az éhség. Afrika.”

„A világ undorító, én meg merem mondani, mert én vagyok az osztályelső, és bizonyos dolgokat megmondhatok.
Dolgozatomat ezekkel a szavakkal zárom: AZ EMBER NEM A MAJOMTÓL, HANEM A VÁMPÍRTÓL SZÁRMAZIK!”

Nincsenek megjegyzések: