2010. május 17., hétfő

Annemarie Selinko:Désirée



Így "tanulni",megismerni a történelmet,mint ahogy az a könyv megvan írva kész ,élvezet!!

1794-et írunk mikor egy Francia selyemkereskedő lánya ,édesapjától 14.születésnapjára egy naplót kap..-"És mit írjak bele?-kérdeztem zavartan,amikor ajándékaim között az asztalon megláttam.Papa mosolygott, és homlokon csókolt:-Bernardine Eugénie Désirée Clary polgártársnő történetét...."

Désirée ekkor még nem is gondolta,hogy mire a naplója végéhez ér,akkor már Norvégia és Svédország királynéja lesz,és a hosszú és rögös út a több mint 600 oldalas könyvben kíséri el Désiréet.

Amikor megismerkedik a Korzikai menekült Napoleonnal ,az volt az első lépés egy olyan élet felé,ahol hol szeretve,hol gyűlölve de mindig a császár életének része volt.Később Jean -Baptiste Bernadotte lett a férje,aki épp a Szajnába ugró Désiréet mentette meg,az csak sokkal később derült ki,hogy Napoleon miatt akart meghalni...

Felesleges bármit is leírni,ez a történelmi regény önmagáért beszél,lebilincselő,humoros és izgalmas.Désirée sosem akart több,más lenni mint egy tisztességes selyemkereskedő lánya,mégis állandó főszereplője volt a történelem eme részének.

..."Papa,én leírtam,semmit sem hagytam ki,és nincs más hozzáfűznivalóm.A polgártársnő története véget ér,a királyné története most kezdődik."

Néha elvesztettem a fonalat a rengeteg szereplő miatt, ,de lehetséges,hogy én nem figyeltem eléggé.Ennek ellenére gyorsan fogytak az oldalak,sajnos nekem olyan kiadás jutott,amiben rengeteg volt a nyomdahiba-mondatok voltak egybefolyva szóköz nélkül-borzasztóan idegesített,mivel antikváriumból rendeltem ,nem tudtam belelapozni,így ez a hiba csak olvasás közben derült ki.


2 megjegyzés:

stippistop írta...

amióta az eszemet tudom, ott áll a szüleim polcán. nem tudom, eddig miért nem gondoltam rá, hogy elolvasom. de kedvet kapta most tőled! :o)

Csenga írta...

Nekem annyira tetszett,hogy azt tervezem megveszem új kiadásban!! Nálam ez ritka.Úgyhogy mindenképpen kezd el-eszem megáll :-))))