2010. május 12., szerda

Suzanne Collins: Catching fire



Már akkor tisztában voltam vele, hogy az Éhezők viadalának folytatása is van, amikor kézbevettem a könyvet. Ebben alapból nem láttam semmi különöset, de amikor eléértem az utolsó ponthoz, és letettem a regényt a kezemből kicsit bizonytalan voltam. Mégis mi a fene lehet még ennél is izgalmasabb és magával ragadóbb a második részben? Persze bőven maradtak félbevágott szálak, de valahogy mégsem láttam a hogyan tovább kérdésre a lehetséges választ.

Mivel a magyar megjelenésre még várni kell így hát elég hamar kézbevettem az amerikai kiadást és bele is kezdtem.

Mielőtt továbbhaladna a kedves olvasó kérem, hogy csak saját felelősségre tegye, mert bizony a leírásom közben el-elcsattan egy két SPOILER!

Ugyanis bármennyire fogok próbálkozni, nem fogom tudni teljesen poéngyilkos mentesen véghezvinni ezt a műveletet. És nagyon szépen kérem, hogy azok akik az első részt még nem olvasták de szeretnék a világért se haladjanak a következő bekezdésekre!

Katniss megtette a lehetetlent és élve jutott ki az arénából örök védettséget szerezve magának és egy új, szép nagy otthont a családjának. Odahaza hősként ünneplik őt és csapatát, a nevét az egész országban emlegetik, mert nem csakhogy megnyerte a viadalt de el is lehetetlenítette a Kapitóliumot. Ráadásul országszerte azt suttogják hogy bármikor kitörhet a forradalom. Ez is Katnissre tereli az elnök figyelmét. Snow elnök pedig nem felejt, így azok, akik magukra vonják az ő haragját, borotvaélen táncolnak. Katniss is hamar megtapasztalja ezt az érzést, és a játékok utáni hónapok kész rémálommá válnak a számára. Újra színészkednie kell, újra egy álarc mögé kell bújnia, miközben elindul a győztesek kötelezettségének számító országos diadalmenetre. Hazatérve úgy érzi, megpihenhet végre, engedhet a szorításból és most már kizárólag csak a családjára és barátaira koncentrálhat.

Az idei évben kerek évfordulóhoz érkezik a Játék. Ilyenkor mindig valami különlegességgel készülnek a szervezők. Ilyenkor még több vér ígérkezik. Ilyenkor még többen nézik a játékot. Elérkezik az aratás napja, és Katnissnak újra padlótfog az álla…

SPOILER VÉGE!
Aggodalmam, hogy nem lesz izgalmas a könyv, szerencsére alaptalannak bizonyult. Ebben is volt kaland és adrenalin bőven, semmivel sem volt kevesebb ezek mennyisége, mint az első részben. A meglepetések? Óóóó az aztán akad dögivel!

A vége pedig olyan lett, hogy téptem a hajam. Csomókban!! Mert mégis micsoda dolog ÚGY abbahagyni!? Kérem szépen ez már kínzás. Sebaj, hamar itt a nyár és megjelenik a harmadik és egyben utolsó rész is Mockingjay címmel. 2010.08.24. Ezt a dátumot kell bevésnem a naptáramba.
Amúgy meglepő (legalábbis a mai világban) az írónő és a kiadó folytonossága. Értem én ezt az oldalak számára.

The Hunger Games – 374 oldal
Catching Fire – 391 oldal
Mockingjay – 400 oldal

Semmi stikában duplázgatás. Semmi nyújtsuk a sztorit mint a rétestésztát effektus. Csakis az izgalmas kalandok és meglepetések sokasága!

Filmes infók: mint azt legutóbb megemlítettem a Lionsgate vette meg a filmesítési jogokat, és a legfrissebb hír az, hogy 2011 őszén már válthatjuk is a jegyet az első részre. 

A magyar kiadásról még nem tudok semmi pontosat. A borítója - gondolom én az első részből kiindulva - megint csak az eredeti lesz.

Külföldi borítók: angol, görög, román, német, dán, svéd














4 megjegyzés:

Matt írta...

Én ugyan nem olvastam ,még, de Wikipédián utána néztem... hát, azt ajánlom, hogy senki ne kövessen el ekkora ballépést :D (bal)szerencséremre elég jó az angol tudásom, tehát majdnem az egészet megértettem, és csatlakoznom kell Borostyánhoz: az ember csomókban tépi a haját, miközben a szókincse egy szóra szűkül: ÚRISTEN!
Igyekszem én sem poén gyilkos lenni, de annyit azért elárulok, hogy igazán NAGY kaland lesz. És ááá :D anno írtam az Agave-nak, azt mondták nagy valószínűséggel év végére jelenik meg itthon... de milyen soká lesz az?!
Egyetlen vígaszom, hogy karácsonyra biztosan a kezünkben foghatjuk, ugyanis mint minden normális ember, karácsonytól újévig a kiadók is visszavonulnak... és ha év végére ígérik, akkor az automatikusan azt jelenti, hogy legkésőbb december 23-án megjelenik (bár inkább előrébb szokták hozni, hogy az eszeveszett rajongók, és aranyos családtagok még idpben meg tudják venni a fa alá...)
Na ennyit mára :) Hello

Borostyán írta...

Jajaj. Wikiédiának mindig ellen kell állni ha egy folytatásos könyvről van szó! :) Én Scott Westerfeld - Csúfok sorozatával szívtam meg.
SPOILER
"Véletlenül" beleolvastam, és megtudtam hogy az egyik szereplő meg fog halni... szídtam is magam rendesen.

Az év végi magyar Catching Fireben én is reménykedem mert, akkor lesz Karácsonyi ajándék lehetőség.

Piroseper írta...

ááá, meghal valaki??? A fene a kommentet sem kellett volna elolvasni. Bár én ellen tudok állni a wikipédiának, főleg ha folytatásról van szó.

Borostyán írta...

Piroseper, nem a Catching Fire-ra írtam :)