2010. október 1., péntek

Maurica E. Wagner:vagyok-e valaki?


„Mindenkinek szüksége van arra, hogy „valakinek” tarthassa magát. Senki sem képes teljes életet élni, ha úgy érzi: ő csak egy haszontalan senki”
Ennek az önértékelési könyvnek, melyet nagy érdeklődéssel vettem kezembe, három fontos fejezete van.
Első fejezetben: Énkép felépülését, énkép fejlesztését, lényeges elemeit ismertem meg. Gyakorlatokról olvashattam, hogyan nézzünk önmagunkba, valamint képességekről, melyeket mindenképpen ki kell alakítani.
Második fejezetben: énkép születését, fejlődését, nemi szerepek kialakulását mutatta be az író. Ennek a résznek számomra lényeges eleme még a családi kapcsolatok jó és rossz oldalának bemutatása és segítségül tanácsokkal lát el bennünket a szerző.
Harmadik fejezetben: ismerhettem meg módszereket, melyeket belső biztonságérzetünk kialakítása miatt használunk, valamint iránymutatást kapunk rossz hajlamaink leküzdésére. Ezen a harmadik fejezeten nagyon nehezen jutottam túl, mivel itt töményen ömlött felém a hit és Istenre támaszkodás. A hitem miatt a legrosszabb helyről jövök, ugyanis hiszek, de még nem tudom miben. Mivel tiszteletben tartom azokat, akiknek fontos Isten és a hit, erről a részről inkább nem írom le a bennem megfogalmazott szavakat.
Összességében nagyon jól felépített könyv, érdekes példákkal.
7/10

Nincsenek megjegyzések: