2010. augusztus 3., kedd

Steven Saylor: Római vér

Steven Saylor krimisorozatának első része ie. 80-ban játszódik, természetesen Rómában.

Igen, krimiről van szó, meglehetősen szokatlan környezetben. Van benne gyilkosság, vádlott, ügyész, védőügyvéd Cicero személyében és természetesen nyomozó. Ő Gordianus, aki a teljes krimisorozat összefogó alakja.

Kriminek egyébként nem volt jó. Amúgy sem vagyok egy nagy krimirajongó, inkább a saját tehetségtelenségem miatt, mert sem megérzéseim, sem megfelelő kombinálókészségem nincs ahhoz, hogy akár csak ötletem legyen, ki lehet a gyilkos (a Poirot filmeket is a szereplők, a hangulat, a jelmezek és az art deco enteriőrök miatt imádom, ez talán elmond rólam egy-s mást.), de valahogy az az érzésem, ez krimirajongóknak sem a kedvenc esete.

Ami tetszett, az az ókori Róma életének a bemutatása, a nemesek, a polgárok, a rabszolgák egymáshoz való viszonya, a szabályok, az erkölcsök és az értékek megismerése. Tudom, hogy szeee ezzel nem ért egyet :-), én viszont a Rómát még nem olvastam, úgyhogy egyelőre megtette ez is (lehet hogy az után majd máshogy gondolom). Visszarepített az időben, mégis valahogy mai problémák is felmerültek benne, és volt benne jó sok politika és történelem (de nem emészthetetlen módon).

Gordianus, a nyomozó egyébként egy szerethető, sebezhető, nem tévedhetetlen figura, már-már túlságosan is szimpatikusnak tűnt nekem az akkori viszonyokat és világot tekintve. Tisztességes, politikailag korrekt, a rabszolgákat is embeszámba vevő, stb...

Az író, Steven Saylor történész, a regénybe több megtörtént esetet, igaz epizódot is beleszőtt (pl. Cicero védőbeszéde), és - bár én ezt nem tudom megítélni, mert nem vagyok elég profi a témában - mások szerint nagyon alapos es korhű a részleteket illetően.




Eredeti cím: Roman Blood
Eredeti kiadó, év: St. Martin's Press, 1992
Kiadó: Agave Könyvek, 2003
Oldalak száma: 407

A krimisorozat további részei:

A vesta szüzek-háza
A végzet fegyvere
Egy gladiátor csak egyszer hal meg
Catilina rejtélye
Venus kezében
Gyilkosság a Via Appián
Rubicon
Eltűnt Massiliában
Proféciák köde
Caesar ítélete
Caesar diadala

Nincsenek megjegyzések: