2012. október 9., kedd

Elizabeth Von Armin:Elvarázsolt április

Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet,olyan kis csacska meg édes,de közben igen csak görbe tükröt tart elénk,hogyan is viselkedünk egymással? Milyenek vagyunk egyedül?Aztán pedig milyenek amikor valakire haraggal gondolunk,de évődünk vele mikor előttünk áll.
Négy nő elindul a ködös Londonból,hogy egyedül,magányosan töltsenek egy hónapot egy gyönyörű villában Olaszországban ,ahol már áprilisban nyár van,ahol az okozza a legnagyobb fejtörést,hogy mit együnk reggelire.
Kissé ellentmondásos ,hogy mind a négy hölgy egyedüllétre vágyik,mégis négyesben vágnak neki az útnak.Nos a zord anyagiak miatt kénytelenek elviselni egymás társaságát,bár indulás előtt mindegyikük kinyilatkoztatja,hogy egyedül óhajtja tölteni a napjait,és persze látszólag mindenki egyetért abban,hogy nem fogják zavarni egymás köreit.A négy hölgy közül,kettő házas,egy özvegy és van egy egyedüllálló gyönyörű hajadonunk.
A könyv elején kissé megfájdult a fejem a tekervényes mondatoktól,na meg az ismétlésektől,kissé idegesítő volt,aztán már tetszett,mert a könyv kész komédia!Rengeteget nevettem és bizony eszembe jutott Maugham ,aki hasonlóan tudja levetkőztetni előttünk a karaktereit,ha kissé komolyabb lett volna a hangvétel teljesen úgy éreztem volna,hogy drága William írta volna a könyvet!!
Rettenetesen jól szórakoztam,kész vígjáték volt ahogyan teltek a napok,ahogy az árnyas kertben egymás elől bujkáltak a hölgyek,vagy ahogyan egymás agyára mentek a közös étkezésekkor.Persze az igazi komédia akkor jó,ha új szereplők is felbukkannak,itt is így történik.
Olvastam volna még,olyan jól esett a napsütés a tenger zúgása ,és a virágillat.
A borító nem lehetne ennél tökéletesebb,olvasás közben annyiszor álltam én is így képzeletben San Salavtore gyönyörű kertjében.



Nincsenek megjegyzések: