2011. augusztus 5., péntek

Lois Lowry: Nyáron történt


A regény eredeti címe spoileres: A Summer to Die.
Ebben a bejegyzésben is előfordul spoiler a címből adódóan.

Lois Lowry hétvégét tartottam!

Kezdtem a "gyengébbnek tartott" Számláld meg a Csillagokat könyvvel, majd azonnal bele is kezdtem ebbe, amit az ismerős- és ismeretlen ismerősök jobbnál jobb jelzőkkel illettek.
Tetszett, de...

Meg és Molly a testvérpár. A történet a 13 éves Meg tolmácsolásában kerül el hozzánk, az ő szemszögéből követjük az eseményeket. A család egy évre vidékre költözik, hogy az édesapa befejezze a könyvének megírását a kietlen pusztaságban, ahol a csend lesz a segítségére. A lányok különböznek egymástól, Meg a fényképész-vénával megáldott lányka, aki magát külsőleg a nővére szépsége alá sorolja. Önbizalomhiánya megjelenik a regényben, de nem érzékeltem ezt akkorának, hogy szenvedjen tőle kamaszkorában. Természetesen nem is kell, csak csendben megemlítettem...
Zajlik életük, bepillanthatunk semmittevésükbe a szomszéd Will személyiségébe, amikor is Molly kórházba kerül, így a család élete kissé átalakul.

A betegség, Molly felépülése felé vezető út nehézségekkel van kikövezve, Lowry ügyesen a sorok közé rejti a rosszat, a jót, a szépet, a bosszantót és minden olyan dolgot, jellemzőt, ami az egész könyvet széppé teszi, varázsolja. Miközben "semmi" nem történik, mégis minden megtörténik ebben az egy évben, amíg ebben a kis vidéki házban élnek. Boldogság, betegség, elmúlás, halál, felnőtté válás, megkönnyebbülés, vidámság, művészet. Meg a kamaszkorát elhagyva felnőtté lesz, muszáj szembesülnie az életet kuszán behálózó mindenséggel.

Valamiért nem tudtam tökéletesen belemerülni a történetbe. Valami hiányzott, valami nem volt benne, illetve sok volt benne. Többet szerettem volna a mezőn sétálni vagy éppen Willel beszélgetni. Szerettem volna a két lányt tökéletesebben megismerni, és mást kihagyni az egészből. Jó lett volna Meg mélyebb gondolataival szembesülni.

Nincsenek megjegyzések: