2011. augusztus 17., szerda

Marian Keyes: A legfényesebb csillag

Épp arra gondoltam,milyen jó lenne valami színvonalas szórakoztató irodalmat olvasni mikor megjelent Keyes új könyve. Szeretem a vaskos könyveket így duplán örültem a 836. oldalnyi felhőtlen szórakozásnak-a könyv a terjedelme ellenére nagyon gyorsan olvasható, köszönhetően a kötet keskenységének, a szellős sortávolságnak, és a nagybetűknek.

Valaki vagy valami beköltözik a Star Street 66-ba és villámlátogatásokat tesz a ház összes lakójánál. Él a házban szingli nő, házaspár, idős hölgy a fogadott fiával, kényszerű társbérletben élő fiatalok és persze rengeteg történet akár a múltból is.

Idegenvezetőnknek mindenkiről megvan a véleménye, de ettől függetlenül alapos és nincs előtte titok,előbb utóbb mindenre fény derül.
Az alapfelállás a történet végére itt-ott a feje tetejére áll, bár látszólag hosszú oldalakon keresztül nem történik semmi, mégis a könyv végig mozgalmas a legváratlanabb fordulatokat azonban a történet vége tartogatja.

Az első oldalaknál megijedtem a rengeteg szereplőtől és a gyors váltásoktól, de hamar bele lehet rázódni a történetbe, és minden egyes szereplővel zökkenésmentesen tudjuk folytatni élete történéseit.
Az olvasó a szereplőrengetegből biztosan talál olyat akivel az első találkozás alkalmával máris szimpatizál és olyat is a kitől a falnak megy. Én azt vettem észre, hogy szinte minden szereplőnek tucatnyi idegesítő szokása van, úgyhogy megveregettem a vállam, hogy hozzájuk képest normális vagyok :-)

Keyes a remek szövegek mellé, maroknyi komolyságot is adott ehhez a színes koktélhoz,ami mindenképpen jót tett a történetnek és remekül ellensúlyozta a szórakoztató irodalomra rányomott limonádé bélyeget.
Most így, hogy még friss az élmény azt mondom, hogy ez jobban tetszett mint az előző könyve az Angyalok.

A borító:puha fedeles-egy bizonyos vastagság után szerintem érdemes elgondolkozni a kemény fedeles változaton!

Oldalak száma: Teljes hossz előzetesekkel együtt: 884 oldal ebből maga a regény: 836 oldalnyi.



Nincsenek megjegyzések: