2008. április 5., szombat

Christopher Moore: Biff Evangéliuma


Szerintem a címe sokat sejtető :)) Abszolute olyan könyv ez amit nem szabad komolyan venni, mindazonáltal a legmegfelelőbb kifejezés amit találtam rá a: "beteg egy könyv". De persze a jó értelemben.

Igen, tudjuk hogy komolytalan, tudjuk hogy a nevetőizmok mozgatására hajaz, de akkor is fura volt olvasni hogy Jézus káromkodik, vagy éppen verekszik. Biff szinte mindenben az ellentéte Jozsuának (mi Jézusként ismerjük) de neki is jó szíve van akárcsak leges-legjobb barátjának.

A történet a következő: Ráziel a botcsinálta angyal azt a feladatot kapja, hogy támassza fel Lévit (azaz Biffet) és irassa le vele a saját evangéliumát, pótolandó a Bibliában szereplő 4-ből kimaradt 30 évet. Ebben elmeséli hogyan utaztak egy igen hosszú és tanulságos útra, hogy Jozsua megtanulja hogyan lehet jó Messiás. Biff az aki hivatott vigyázni rá és értékeikre. Míg Jozsua bárkinek szívesen odaadná utolsó fillérjüket is, addig Biff résen van és hamar kijátssza (hazugságokkal és kötekedéssel, néha fizikai erőszakkal is) a próbálkozókat. Mária Magdolna sem hiányozhat a csapatból, és egészen gyermekkoruktól fogva igen szoros kötelék fűzi őt hozzájuk. Igaz hosszabb időre elveszítik egymást szem elől, de a viszontlátástól kezdve újra barátokká válnak. Kölcsönesen segítik egymást bármiben, de legjobban Jozsua az akit féltenek és óvnak bármitől, akár az életük árán is. De mint tudjuk ez nem sikerül nekik, és Jozsua végül beteljesíti szenvedésekkel teli küldetését.

Ez az első könyv amit Moore-tól olvastam. Nagyon jó kritikákat olvastam róla a neten. Nekem kicsit "sok" volt ez a könyv és néhol erőltetettnek éreztem, ezért eredetileg csak 6 pontot akartam adni, de valóban tele van olyan poénnal hogy nevetés alatt a könnyem is kicsordult így végül is a 7 pont mellett maradtam.





Itthon az Agave kiadó gondozásában jelent meg.




Eredeti cím: Lamb
Borostyán, 2008 március

2 megjegyzés:

Amadea írta...

Szerintem fasza könyv.

Ui.: A linket köszönöm, megtisztelő.:) És természetesen viszonzom

Borostyán írta...

Köszönjük, nekünk is az! :D És köszönjük hogy idelátogattál! Gyere máskor is!