2010. március 20., szombat

Stephenie Meyer: Eclipse- Napfogyatkozás

Egyre fokozódó kíváncsisággal és türelmetlenséggel olvasom a sorozat soron következő darabjait. Kíváncsi vagyok, meddig lehet még húzni ezt a sztorit. Nem tudok ugyanis szabadulni a gondolattól, hogy az első három kötet cselekménye simán befért volna akár egy kötetbe is, (gyanítom, ez alól a negyedik sem lesz kivétel). Ennek ellenére az újabb részek rendre 100 oldallal hosszabbak és 1000 forinttal drágábbak. Valamit tud ez az írónő, de írni biztosan nem -sajnos végig ez volt az érzésem.

Bella még mindig szerelmes Edwardba, Edward még mindig szerelmes Bellába. A lány könyörög a fiúnak, tegye már magáévá. Jacob szenved, s mindeközben idegen vérszívók fenyegetik Forks kis vegetáriánus vámpír-kolóniáját. A középiskolában szinte már csak angolórákat tartanak, s egész évben az Üvöltő szeleket veszik, amely meglepő módon rárímel a Bella-Edward-Jacob szerelmi háromszögre.

Sokszor unatkoztam, számomra ez a kötet nem nagyon vitte előbbre a történetet, gyakorlatilag a háromnegyedét hanyagolhatónak találtam. Mondhatnánk, hogy nemcsak a cselekmény, de a lelki vívódás is teret igényel, de én valahogy nem hiszem el, hogy attól lesz érzékletes a szenvedés, ha 300 oldalon keresztül tart. A vérfarkasokat még mindig szimpatikusabbnak tartom a vámpíroknál, az egész lényük élőbb (jó, hát persze) és érdekesebb számomra. Jacobnak drukkolok, na! :o)

3/10

7 megjegyzés:

szeee írta...

de mekkorát kaszáltak vele :P

Andi írta...

nekem az első tetszett legjobban, azóta egyre kevésbé. Én továbbra is "edwardos" vagyok, és szégyen (?), de még a második részt nem láttam.
Természetesen azért a 4-et is el fogom olvasni.

stippistop írta...

még én sem láttam a 2. részt, de bepótlom majd!
és én is elolvasom majd a 4.-et, ha már eddig eljutottam. (lehet, h ez a sorozat titka? :o) de amúgy tényleg kíváncsi vagyok mi lesz a vége!

Erika írta...

Nekem is ez volt a véleményem a könyvről! Annyira unalmasnak találtam szinte végig. Szörnyen bosszantott, de ettől függetlenül a következőt is el fogom olvasni! Valami titka tényleg van! (és én is edwardos vagyok...) :-)

Csenga írta...

Én a második rész után megváltam a könyvektől...nekem ez már unalmas is volt,sőt idegesített,ez szeretlek,de nem,de igen,de nem...vááááááés ez több száz oldalon kerszetül,nem éri meg felhúzni magam újra :D

Petra írta...

Én olvastam z 1. és a 2. részt is. Nagyon király! (edwardos vok!!!)

memoir írta...

Én amíg olvastam, élveztem, úgy van megírva, hogy ne lehessen letenni. Csak miután kivégeztem az egész sorozatot, akkor döbbentem rá, hogy egy nagy nullát olvastam végig. Szóval egyetértek. És én is jobban bírom a vérfarkasokat. :)