2011. február 18., péntek

Krystyna Kuhn:A Völgy I.évad A Játék


Nagyon kettős érzéseket keltett bennem ez a történet.Egyrészt nagyon olvasmányos ,gyorsan lehet vele haladni,észre sem vettem és már több mint a könyv felét felfaltam.Ugyanakkor talán azért faltam a sorokat ,hogy történjen már végre valami igazán nagy durranás.Ezt ugyan megkaptam de már csak a végén.

Julia és Robert a testvérpáros egy elit,elzárt iskolába kezdi az új tanévet.Visszahúzódóak,gyanakvóak-nem véletlenül választották ezt az eldugott helyet a hegyekben.persze semmi konkrétat nem tudunk meg múltjukról,csak sejtjük,hogy valami rossz történt velük-itt jegyzem meg,hogy nekem nem voltak hitelesek mint testvérek,könyörgöm kb:3 szót ha váltottak az egész könyvben!!! Persze Robert ,egy igazi kis zseni aki a saját világában él,de ugye csak egymásra számíthatnak-ennek ellenére úgy viselkedtek egymással mint két idegen.

Nem elég a két testvér megtépázott élete,az iskolában egyre több furcsa dolog történik,többek között egy haláleset is.Az iskola nagyon alaposan van jellemezve,igazi kísértetkastélynak van beállítva-nekem ezzel is gondjaim voltak,hiszen ha valami ennyire le van robbanva-állandó áramszünetek,kopott linóleum,régi ódivatú,silány berendezés-akkor ,hogy lehet,hogy moziteremre mégis van pénz,még Srtabucks kávéház is van-de normális ,modern berendezésre már nem tellett??

Volt egy kis ellentmondás akkor is mikor közölték velük,hogy a 2 órányira levő legközelebbi poros kisvárosba csak indokolt esetekben engedik el a diákokat.Előre kell időpontot kérvényezni,és alapos indokkal kell előállni,hogy az iskola beleegyezzen az eltávozásba.

De a könyv egyik részénél három fiatal simán leautókázik mert az egyiküknek elromlott a kamerája...oké tegyük fel hogy elkerülte a figyelmem,hogy elengedték Őket,de Juliát akkor sem hívhatták volna el magukkal csak úgy,hogy pattanjon be-hiszen Ő tuti nem kért engedélyt,illetve mikor kért nemet mondtak!!!

Az apró mozzanatok teszik izgalmassá,sodróvá a történetet-ugyanakkor én ezekben is találtam kötekedni valót.Julia ellop egy bizonyos dolgot az éj leple alatt, a szobájába viszi és ugye megnézni mit is talált.Ugyanakkor az elé táruló tényektől rosszul lesz és kirohan hányni a mosdóba,mire visszatér a cucc eltűnik.Hát kérem szépen ha én valami miatt ennyire tilosban járok az éjszaka kellős közepén az a minimum,hogy bezárom a saját szobám ajtaját!! Érdekes módon valahogy azok akiknek rejtegetni valójuk volt,állandóan tárva nyitva hagyták a szobájukat ,arról nem beszélve,hogy minden papírt,e-mailt ami a rejtélyekhez egy újabb kulcs,elől hagyják....

Unalmas rész nincs a könyvben,ez igaz,de annál több olyan rész ahol huzigáltam a szemöldököm.Igazi ifjúsági krimi!! Nekik még izgalmas,meg izgulós.Nekem nem igazán volt elég.

Elnézést,hogy kevés részletet,és tartalmat írtam le,de nagyon nehéz úgy erről a könyvről írni,hogy ne áruljam el a lényeget.

Aki szereti a kollégiumi hangulatot,titkokkal,borzalmakkal fűszerezve annak ajánlom a könyvet.

Nincsenek megjegyzések: