2008. március 26., szerda

Jonathan Stroud: A Szamarkandi Amulett

Igaz ezt a trilógiát még tavaly olvastam el, de annyira szeretem hogy ezúton szeretném nektek is a figyelmetekbe ajánlani. Egy könyves oldalon már értékeltem ezt a könyvet, így bemásolom ide, nem írnám le újra. :P

"Idei első könyvem. Pár hete már ott várt rám a könyves polcon (sokan vannak még így), de egy másik könyv lefoglalt engem hosszabb időre.

A könyv: Jonathan Stroudról - megvallom őszintén - még soha nem hallottam azelőtt. Ajánlani sem ajánlotta senki a könyvét, csak egyszerűen szemet szúrt a könyvtár legfelső polcán. Harry Potter könyv rajongó vagyok, és kicsit húztam a számat, amikor a hátlapon elolvasott rövid leírásban varázslókról és Londonról tettek említést.
[Figyelem! Esetleges SPOILER veszély lehetséges az alábbi sorokban ;-)]

Miután a könyv első 30 oldalán túl voltam már tudtam kár volt aggódnom. Ez az írás nem próbálja meg utánozni Rowlingot, egy teljesen más varázslóvilágba enged betekinteni. Ebben a verzióban a szellemek és démonok jóval nagyobb teret kapnak, a hatalmukról nem is beszélve. A történet két főhőse: Nathaniel a 12 éves kivételes tehetségű varázslótanonc, - aki büszkesége megsértését követően bosszút esküszik - és a címben feltűntetett Bartimaeus, egy dzsinn aki nem csupán a varázserejének, és találékonyságának köszönheti hírnevét, hanem a soha be nem álló szájának is. És ahogy azt előre sejteni lehetett e két személy fantasztikus párost alkotva, túljárnak felsőbbrendű mágusok, emberek de még démonok eszén is. De ne feledkezzünk meg a harmadik - igen fontos - főszereplőről, a Szamarkandi amulettről sem! Merthogy annak megszerzésért folyik a harc. Röviden összefoglalva: akinél az amulett, annak kezében az ország sorsa. Az írás igazán kellemes, és a történet igen frappáns. 4 nap alatt kivégeztem, pedig majdnem 500 oldal. Még a végére sem értem, már kivettem a könyvtárból a második részt is. Arról majd akkor bővebben ha már befejeztem, mert jelenleg is olvasom. És hogy ki a kedvenc karakterem? Ki más, mint Bartiameus!! :-))

A könyv hátuljára rányomtatták, hogy 12 éven felülieknek. Ez azért ajánlott életkor, mert folyamatos lábjegyzetekkel tette különlegesség Bartimaeus beszámolóit az író. A párhuzamos dimenziók megértéséhez is érettebb kor ajánlott."



Állítólag Sydney Pollack munkássága alatt film is készül belőle, melynek bemutatóját jelenleg 2009-re jósolják.

Az író honlapja: http://www.jonathanstroud.com/

A trilógia honlapja: http://www.bartimaeustrilogy.com/Itthon az Animus kiadó gondozásában jelent meg.



Eredeti cím: The Amulet of Samarkand
Borostyán, 2007. január

8 megjegyzés:

szeee írta...

Nem hallottam még erről az íróról, sem a könyveiről. Bár Harry Pottert szeretem, de annyira nem az én világom... Viszont a páromnak mindenképpen ajánlani fogom, ő imádni fogja szerintem ;-)

Borostyán írta...

Nekem is írtózatosan kellemes meglepetés volt! Az én párom is nagyon szereti a Potter sorozatot, így bátran nyomtam a kezébe hogy olvassa el. Annyir abejött neki is, hogy végül velem együtt várta a folytatásokat! :P

szeee írta...

Utánanéztem, hogy mi az a spoiler...:)
Jó tudni.... Főleg annak, aki könyves blogba írogat...
Ha valaki esetleg még olyan tudatlan mint én, itt írnak róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/Spoiler

Ani írta...

Nagyon tetszik a könyv ajánlása, főleg, hogy én is HP rajongó vagyok :) Felkeltetted az érdeklődésemet, köszi Borostyán!
Ja, én sem tudtam mi az a spoiler ;))

Borostyán írta...

Hát én is hasonló körülmények között egy filmes fórumon tudtam meg mi is az :P

Clair de Lune írta...

Én se hallottam soha róla, persze elég sok író van akiről még nem hallottam, főleg úgy a komolyabbak terén... Szóval, a bátyám polcán találtam ezt a könyvet, és nagyon sokáig nem mertem belekezdeni ( mondjuk így volt ez a Harry Poteerrel is még úgy 7-8 éves koromban... a bátyámnak fél évébe került rávennie engem hogy kezdjem el, aztán egyik kedvencem lett... bocsánat, vissza a témához:-) )
Tehát, aztán mégis elkezdtem, én már az elején nagyon tetszett, mondjuk nekem eszembe se jutott összefüggésbe hozni a HP-vel, nekem egy másik könyv jutott róla eszembe, amit ugyanez az ember fordított, és hasinlít a stílusa... Én is várnám a olytatásokat csak sajnos negyedik rész már nincs és hát aki olvasta a harmadikat tuja hogy már nem is lehetne, tehát most a filmet várom, hogy tudom hogy lesz, eddig csak reménykedtem bennne... De sokan mondják, hogy nagyon valószínű, hogy Bartimaeussal fogunk még találkozni valahol, csak azt nem tudom, egy teljesen más könyvben nehezen képzelném el, a Nathaniellel annyira összeillettek... Persze ott a Kitty... azt hiszem, ő él még:) Ha jól emlékszem. Hú, nincs itt valami max. karakter? egyébként, akkor mi az a spoiler?

ladyBird írta...

Hát már régóta nézegetem én is a könyvesboltban és felírtam a listámra. De sajnos a könyvtárban nincs meg ezért várnom kell :(.
De most már biztos vagyok benne, hogy jó választás lesz.

Borostyán írta...

Clair: örülök, hogy neked is tetszett a könyvsorozat.

A SPOILER egyébként azt jelenti, hogy előre lelövöd a cselekmény végkifejletét vagy a fontos történéseket. De a pontosabb leírása a szónak itt található: http://hu.wikipedia.org/wiki/Spoiler