2013. szeptember 1., vasárnap

Kiera Cass: A párválasztó


America Singer a gyönyörűen éneklő és zenélő, Ötös lány, aki természetességével, önmagát nem megjátszva, szerelmi csalódásán felülkerekedve, családja szegénységét szem előtt tartva kerül egyre közelebb és közelebb az ifjú herceghez, hogy aztán szíve a kettéhasadás közelébe kerüljön.

Nem tudok dönteni, mert mondhattam volna azt, hogy ismét egy könyv volt, ami miatt begubózódtam és olvastam, ami elrepített egy másik dimenzióba, abba, ahol ismét kamasz lány vagyok az akkori problémáimmal, reményeimmel.

America Singer egy ötgyerekes család középső gyermeke egy Illéa nevű országban, amiben 1-8-as számig terjedő kasztrendszer működik. Az Egyesek a leggazdagabbak, akiknek munka nélkül is van pénzük, a Nyolcasoknak a legnehezebb. Sajnos, a rendszerrel kapcsolatos információk csak csepegtetve vannak, pedig mélyebben is érdekelt volna, hiszen valahol a jövőben járunk, amikor már nem létezik az USA, de sebaj, azért túltettem magam a dolgon, hiszen a téma a Párválasztó. Olvastam, hogy valaki a nagy Ő elnevezésű műsorra asszociáltak belőle, sőt valaki párhuzamokat is vont, és hálát adok az égnek, hogy nem estem abba a hibába, hogy ez miatt nem olvastam el. 

Az igaz, hogy van benne egy Herceg, aki a köznépből választ párt magának, de kb. ennyi a hasonlóság. Maxont, a herceget nem hasonlítanom össze a hajdani Férfivel, akinek csak bájolognia kellett, hanem itt egy uralkodásra alkalmas koronaherceggel állunk szemben, akinek a lányokkal való szórakozáson kívül ezer meg egy feladata van, ötletei vannak, és meg kell küzdeni sok dologban a saját édesapjával is . Akinek a párválasztással kapcsolatban szem előtt kell tartania a nép véleményét, a politikai szempontokat, a családi hatásokat, és mindezt úgy kell figyelembe vennie, hogy a saját szívét sem hanyagolja el. Mi történik, ha egyetlen lány sincs a 35-ben, aki megfelelő lenne királynénak? Nincs több lehetőség, mert ciki lenne? Mi van, ha nem találkoznak az érzelmek? Mi van a koronára éhes számító, mindenre képes lányokkal? És mi van Americával, aki nem akar hazamenni a 3-as pontban írtak miatt.

A Párválasztó könyv nekem egy pörgő, lendületes ifjúsági könyvnek számít, amely annak ellenére megkapja az 5*-ot, hogy részben kiszámítható. Részben, mert azért van benne izgalom, pedig tudható, hogy a fiatalok közötti szerelem a cél. Hogy mindenkinek jó legyen.

America jelleme sokakat idegesíthet, akár magát megjátszónak is nevezhetik őt. Nem tudom. Én kedvelem. Persze volt olyan cselekedete, amely nem tetszett igazán, de mégis megértettem őt. Csak vissza kellett gondolnom a 20 évvel korábbi önmagamra... Hjajj, de más volt, és mégis hasonló. Valami sosem változik: a szív működése. Van aki így és van aki úgy reagál. 
Mindenesetre ismerek ennyire naiv nőt, aki hasonló lehetett lánykorában, ezért nem is tudok szigorú lenni a lány stílusával, személyiségével kapcsolatban. Én szeretem Americát. Hibázik olykor, hiszen ember nem pedig gép.

A Párválasztó egy sorozat első könyve. Még azt sem tudom, hogy hány kötetes, így még jobban izgulok, mert nem szeretem a sorozatokat a magas fokú izgalmaim miatt. A vége is kétesélyes, persze a fogadóirodák nem fizetnének sokat az én általam megtett fináléra, de az addig lévő útra, az izgalmakra, Maxon arisztokratikus fejlődésére, ill. a reményre, hogy többet megtudok a történelmi háttérről, ezekre nagyon kíváncsi vagyok.

[Ezzel 4-re nőtt az idei sorozatok száma, amiknek a folytatását alig várom.]

9,5/10 ebben a kategóriában, tehát nem lehet egy klasszikus fantasztikus szépirodalommal összehasonlítani.

Nincsenek megjegyzések: