2012. április 7., szombat

Mary E. Pearson: Az imádott Jenna Fox


(Akár spoileres szavakat tartalmazhat. Bár figyeltem rá, de akinek jó a kombinatorikája...)

Mostanában számszerű értékelés nélkül hagyok könyveket, csupán azért mert magam sem tudok elvonatkoztatni, hogy az írás stílusa és a vonalvezetés mennyire tetszik és a történet tartalma mennyire tetszik. Mert ez nagyon távol állhat egymástól. 
Ebben az esetben nem zavart a fogalmazás, egész egyszerűben rosszul voltam a történettől. Mivel nem igazán olvasok fülszöveget, megállok a felénél, így elkerülte a figyelmemet, hogy ebben sci-fi is van, amit eleve kizárok sok esetben. 
Most hirtelen majdnem a közepe tájékán igencsak azon kezdtem el gondolkozni, hogy mennyire játsszunk a sors ellen? Mennyire változhat meg egy ember élete, ha a szülei úgy döntenek, ahogy.. Te vagy én hogy döntenék, ha ebbe a helyzetbe kerülnénk? Nem tudom. Én hiszem és hiszek, de biztosan elgondolkodnék, vitáznák, vagy nem, de egy életre szóló döntést kellene hozni.- és remélhetőleg nem egy nyilvános wc-ben.
De én biztos továbbgondolnám, hogy mi a jó neki. Hogy milyen lesz a családja, milyen lesz az unokám, milyen lesz a fiatalkora, milyen lesz....................? Kedveltem Jennát, drukkoltam neki, aztán távolodott a gondolataimtól.

Érzem, hogy Lily jó. Elképzelem olyan karakánnak, mint Rory G. nagyamamáját, de mégis jónak. Hogy szereti, de valamiért mégis ellene van. Vagy a helyzet ellen.



"Szerintem léteznek rosszabb dolgok is a halálnál."



A petefészek megmentésénél már összeszűkült a szemem.
A végén már csak annyi tudtam mondani, hogy:
Ó Lily, miért nem voltál erősebb?

Nincsenek megjegyzések: