2012. augusztus 4., szombat

E.L. James:A szürke ötven árnyalata

Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre-mint mindenre amit nagyon reklámoznak megjelenés előtt..anno a Vízköpő -t hasonló kíváncsisággal vártam,majd  olvastam, tudni akartam mit tud, miben rejlik az "ereje", hogy milliók olvassák.

Minap egy cikkre bukkantam, ami nem kevesebbet állított, hogy az amerikai háziasszonyok a könyv hatására sokkal többet szexelnek a férjükkel, mint házas éveik alatt eddig bármikor :O De miért?? Mert ebben a könyvben egynél kicsit (nagyon) több a szexjelenet?? Egyébként szerintem semmi extra nincs a könyvben... nem vagyok prűd, nem háborodtam fel, nem forgott a gyomrom... egyszerűen csak szépen lépésről lépésre leírja mi történik az ágyban... a szerző saját bevallása szerint, (aki egyébként álnéven ír, és több írói álnevet használ) a negyvenes évei válságtermékének tartja a könyvet és persze nem hitte, hogy ekkora durranás lesz a könyv... mit könyv egy egész sorozat!!!
Amiben nem hiszek az a szexualitás ekkora ereje... vagyis, hogy engem ne kössön semmi más egy emberhez csak a testiség... ez számomra elképzelhetetlen...nekem Grey csak egy test volt végig olvasás közben, egyszerűen a szexen, a testiségen kívül nem tudtam semmit hozzátársítani... Ana pedig csak egy fiatal lány, aki szerintem rossz első férfit, első élményt kapott ki....
Számomra kevés volt benne a valódi kapcsolat építés fázisai... valahogy az e-mail nekem nem pótolja a beszélgetést, ismerkedést.
Egyébként  egy korábbi olvasásom kapcsán (Légy a felesége) sejtem miért olyan népszerű ez a könyv ,mert elhiteti az olvasóval, hogy van ilyen, létezik a tökéletesen gazdag és gyönyörű szexisten hapsi, aki mindig tudja mi kell a nőnek... és persze elég ránéznie a szeretett nőre máris megkívánta....

Nem érzem azt, hogy időpocsékolás volt elolvasni a könyvet, inkább amolyan tanulságféle volt, van ilyen is, lehet írni ilyet is.... nekem kicsit azok a romantikus füzetkék jutottak eszembe (Romana,Júlia) ez annyiban különbözik, hogy a címében nem sejtetik, hogy miről is szól - Csókolj fulladásig, Száz évig ölelj! stb- és persze nagyobb terjedelemben van megírva mint az 50. oldalas füzetek.
Úgy érzem,hogy a túlságosan az ágyjelenetre korlátozódott, remélem az  első részhez képest a többi fejlődni fog, szeretném ha Ana és Grey úrfi is fejlődne, érnének, egymással karöltve kicsit egészségesebb lélekre tennének szert.
Ami pedig a Twilight beütést illeti, nos Grey tiszta Edward - vagyis nagyon hasonló karakter...de szerintem kár hasonlítgatni. Van akinek tetszeni fog, van akinek nem....de egy könyvnek szerintem az is siker ha ennyien beszélnek róla, kíváncsiak rá.


Nincsenek megjegyzések: