2010. március 3., szerda

Karen Joy Fowler:A Jane Austen könyvklub

"Nem Jane Austen tehet róla,hogy a szerelem nem hoz boldogságot."

Öt nő és egy férfi-Ők a főszereplők,ebben a történetben.Mivel a cím elég sokatmondó,attól tartottam,hogy végig Jane Austen lesz a téma,de kellemeset csalódtam,mert remek egyensúlyt talált a szerző, a főszereplők,és Jane élete és művei között.Minden hónapban más szereplő lakásán jönne össze,és vitatják meg az épp aktuális olvasmányt.Nem vagyok éppen rajongó,de az említett műveket mind olvastam Austentól.A találkozók alkalmával egyre több derül ki Bernadetteről,Jocelynről,Sylviáról,Allegráról,és az egyetlen férfiről Griggről is.Nagyon érdekes életutakat,sorsokat talált ki a szerző.Érdekes volt egy Jane Austen által írt történetet ,és a leszbikus szerelmet egy aspektusban olvasni.

Mindenkinek megvan a maga problémája,gondja,élete,és mindenki más tulajdonságért kedvelünk-nekem az elején kicsit sok volt az öt szereplő,néha vissza kellett olvasnom,ki kicsoda,de aztán bele lehet rázódni.Mindenki valamilyen szinten kapcsolatban áll valakivel,van anya lánya kapcsolat,barátnők,véletlennek köszönhető ismerősök,és érdekes volt olvasni mit is gondolnak egymásról.

Remek példa ez a történet is arra,hogy legyen bármilyen gondunk egy jó könyv,egy társaság segíthet elfelejteni a napi gondokat,és egy könyv kapcsán minden felelősség nélkül bölcselkedhetünk,végre megmondhatjuk mi tennénk másként,addig is elodázva a saját életünk szerencsétlenségeit.

Szórakoztató,de egyben nekem kicsit szomorkás is volt.

A kötet végén olvashatjuk Jane Austen összes művének történetét,megjelnését,a könyvek születésének körülményét.Majd szintén csokorba összegyűjtve azt is meg tudhatjuk,hogy Jane Austen családja,barátai miként vélekedtek egy-egy Jane által írt könyvről-ezeket anno maga Austen jegyezte fel.


Nincsenek megjegyzések: