2011. július 18., hétfő

Fábián Janka: Emma szerelme


1907-ben kezdődik a trilógia első része és 1922-ig kísérhetjük nyomon Emma életét.
Ami nagyon tetszett a könyvben az a magyarsága, hogy olyan helyekre vitt el amit ismerek, hogy magyar embereken keresztül eleveníthettem fel a történelmet.

Nekem a szerelmi szál túl bizarr volt, valahogy képtelen voltam elfogadni azt, akibe Emma beleszeretett, ezen kívül ha itt valaki jó akkor jó, ha valaki alávaló, galád ember akkor az marad, nincsenek átmentek, árnyékok a karaktereknél.

Az viszont tény, hogy a szerző aztán jól összekuszálja a szálakat, egyik történés jön a másik után. Remélem a következő részeknél visszanyúlunk majd a múltba is, ezzel is fenntartva az izgalmat a történetben.

Emma hét év távollét után utazik haza Magyarországra édesapjával, aztán itt is marad. Sajnáltam, hogy a régmúlt árnyaira hamar fény derült.

Kellően sodró lendületű a regény, ugyanakkor néha nem mellőzi a sablonos elemeket is - kicsit jobb szerettem volna egy harcosabb Emmát.
Aki egy romantikus, kellően bonyodalmas regényre vágyik, ráadásul egy magyar szerző tollából, nem fog csalódni.


Nincsenek megjegyzések: