2008. április 13., vasárnap

Jostein Gaarder: A kártya titka

Már nagyon sok jót hallottam Jostein Gaarder-ről, de csak most jutottam el odáig, hogy olvastam is tőle. Hát nem csalódtam egyáltalán, sőt... Jostein Gaarder egyébként norvég író (ha valakinek nem lenne egyértelmű: férfi, én ugyanis sokáig a neve alapján azt hittem, hogy nő...), aki egyben filozófus is. Ezen minősége állítólag minden könyvében meg is jelenik, így természetesen A kártya titkában is.


Tulajdonképpen két történet fut párhuzamosan a könyvben. Egy 12 éves fiú és édesapja nekivágnak a világnak, hogy Norvégiából Görögországba utazzanak és ott megtalálják és hazahozzák a 8 éve őket elhagyó édesanyát/feleséget. Útközben egy svájci falvacskában a helyi pék zsömléket ajándékoz a kisfiúnak, aki az egyik zsömlében elrejtve egy apró könyvecskét talál. Később megtudjuk, hogy ez egyáltalán nem véletlenül történt. A fiú elkezdi olvasni a könyvet, amelyben legnagyobb döbbenetére egy meseszerű történet keretében tulajdonképpen a saját családjának, őseinek sorsa elevenedik meg. Fűszerezve mindezt olyan alapvető filozófikus gondolatokkal, amelyek új szemszögből engedik látni a világot, továbbgondolkodásra késztetnek és próbálnak rámutatni létünk csodáira...
Természetesen végül arra is választ kapunk a könyvben, hogy sikerül-e megtalálniuk az édesanyát, illetve, hogy annak idején az miért hagyta el őket.
És hogy miért 'A kártya titka' a címe? Olvassátok el, kiderül... ;-)


Nagyon érdekes, számomra új gondolatokat felvető kis könyv.

Mindenképpen keresni fogom az író többi könyvét is.


Szeee

2 megjegyzés:

Csenga írta...

Az iró összes könyvét akarooom:)
Köszi,hogy megtaláltad nekem:)
Üdv.

Unknown írta...

A KÖNYV!!!!!