2012. december 9., vasárnap

B.M. Grapes: Jóslatok hálójában





Az első, ami megtetszett a borító volt. Imádom a szép borítókat! Nem szeretem a pókokat, de az a piros, gyönyörű és még simogatni is kellemes. A második, természetesen a fülszöveg. „Egy napon a Hot Hill-i középiskola faliújságjára valaki kifüggeszt egy Mai hírek értesítőt.” Juj, ez krimi lesz, tini korom óta a krimik szerelmese vagyok, igaz még egyet sem oldottam meg önállóan. „Rövidesen kiderül, hogy a hírek nem múltbéli, hanem a hamarosan bekövetkező eseményekre vonatkozik.” Szóval a valóságtól kicsit elrugaszkodott lesz. Ilyeneket nem olvasok sűrűn, de mivel eddig 2:1 a könyvnek, az olvasásnál maradtam. „Egymás után furcsábbnál furcsább balesetek történnek, öröknek hitt kapcsolatok szakadnak meg, új és rejtélyes barátságok, szerelmek szövődnek.” Izgalmas, szerelemmel teli és fiatalokról szóló könyv, ez kell most nekem. Nyert az érdeklődés.
A könyv egy rövid időszakot ölel át, szeptember 1-jétől 27.-ig. Minden hétköznap, az iskolai faliújságon egy furcsa papírdarab várja a diákokat, amin öt jóslat van. Minden jóslat egy személyhez kapcsolódik, de először csak a monogramjukat ismerjük meg. Talán ez volt az egyik legnehezebb, megjegyeznem őket. Történet főhőse Ada Morne, aki kevés baráttal rendelkezik, viszont magányát a matematikával ellensúlyozza, 2 éve költözött a városba. Tanév kezdetén nem csak a faliújsági papír lepi meg őt és persze mindenkit az iskolában, hanem egy új diák is, akivel költözésük előtt egy iskolába jártak. A rejtély megoldásához új barátságokat köt, ami nem nehéz, hiszen sokan meg akarják fejteni. Naná, hogy végül mindenre fény derül. Persze a szerelem is nagy szerepet játszik a könyvben. Ada szülei számomra furcsák voltak, állandóan dolgoztak, nem sokat foglalkoztak a gyerekkel, felületesen figyeltek mindenre. Az volt érdekes, nem is, inkább szokatlan, ha már ennyi minden történik abban az iskolában, akkor miért nem zárják be!?
Mivel nem szoktam misztikus könyvet kézbe venni, nehezen dolgoztam fel a könyv végét. De így utólag rájöttem, nekem többször kellene ilyeneket olvasnom. Tetszett, ahogy kiderült ki írja a jóslatokat és mit szeretne vele elérni.
Még egy megjegyzés, mert nagy örömömre szolgált, mikor erre rájöttem. Mostanában szokásommá vált, hogy megnézem a mű eredeti címét. Hiába kerestem a könyv elején, nem találtam semmit, de leesett, magyar hölgy írta, innen is gratulálok neki.
Óh, az utolsó: tökéletes a könyv kötése, egyáltalán nem tört meg a gerince, pedig nem szoktam úgy bánni velük, mintha cukorból lennének, szeretem rendesen kinyitni. :)

8/10

Nincsenek megjegyzések: