2011. december 29., csütörtök

Holly Webb: Elli hazavágyik


Lassan úgy érzem, hogy Holly Webb szakértő leszek. Olvastam már cicás és kutyás könyveket, tudom, hogy kislányok a szereplők (pedig mit nem adnék egy kisfiús-kutyás könyvért!!), tudom, hogy jó lesz a vége- mi más lehetne?

Ez a második kutyás könyv, amit most így hirtelen elolvastam, és azt kell mondanom, hogy beigazolódott ismét, hogy én kutyapárti vagyok. (Szóval nem macskapárti) 
Ebben a történetben Ellivel a 4 hónapos labradorkölyökkel ismerkedtem meg, aki Megan barátja, társa. Igen ám, de a kislány családja költözködik, láb alatt van, féltik őt, így két napra a nagymamához költöztetik, hogy könnyebb legyen a csomagolás, pakolás. A kiskutya hirtelen magányos lesz, "elveszíti lábai alól a talajt", ráadásul egy macska is lakik a nagyinál. Már vártam, hogy a nyávogó cicus miatt majd kiteszi a néni a lakásból Ellit, de szerencsére itt még nem kezdtem sírdogálni, hanem csak akkor, amikor Elli megszökött. Szöktem vele, és folyamatos rosszullét környékezett, amikor a kis labradorkölyök bajba került. Mert nem is egyszer történt ez. Mikor végre fellélegeztem, még mindig nem tudtam maradéktalanul jól érezni magam, mert jött a következő fordulat. Szóval izgultam végig, és sokkal nehezebben viseltem, mint a kevésbé érzékeny 10 éves lányom, aki talán nálam jobban tudja, hogy minden jó, ha a vége jó, úgyis rendben lesz minden.
Természetesen a végén újra egymásra talál Megan és a kis kutyakölyök, de az olvasás közben felmerültek a kérdéseim (semmiképpen nem kekeckedve, csak elgondolkodva):  egy 4 hónapos kutya még nem tud ülni és várni egyedül az út szélén, ahogy "gondosan megtanították", sőt, igazából az a legegészségesebb, ha egy kutyakölyköt kb. 12 hetesen választanak el az anyukájától, s 4 hónaposan még csak szokja a pórázos kinti létet, nem ismeri az erdőt egyedül, és nem fog tudni hármat ugatva jelezni egy ház előtt.. No, de ez csak egy felnőtt gondolatai, egy gyermek nem törődik ezzel, de véleményem szerint erre is figyelni kellene, nehogy egy újdonsült gyermek kutyatulajdonos azt várja, hogy egy 4 hónapos kölyökkutya ennyire okos már. (Vagy csak nekem volt mindig neveletlen kölyökkutyám.)


Olvassátok, mert gyermeki kikapcsolódásnak ez is jó!

Nincsenek megjegyzések: