2009. március 11., szerda

Jacqueline Van Maarsen: Barátnőm, Anne Frank

Ezt a könyvet meg szerettem volna venni,csakvalahogy sosem került rá sor,és már épp feledésbe merült mikor megláttam a könyvtárban.Igy elolvasva már örülök,hogy nem adtam rá ki pénzt.

A könyv ciméből arra következtettem,hogy miután olvastam az Anne Frank naplóját,most egy másik ember szemszögéből is megismerhetem Annet.

Tévedtem! A könyv 210 oldalas,ennek ellenére Anneról a 100.oldalon!!!!!!!!!!esik először szó,akkor is pár oldal erejéig....

Hogy akkor miről szóla könyv??? Jacquelineről nagy vonalakban,a háborúról nagy vonalakban,csupa olyasmit ir le amit már ezerszer olvashattunk-például a sárga csillag viselése,a deportálások,az éhezés,a bújkálás stb. Semmi olyat nem irt amit hasonló könyvekben nem olvastam,és magát Jacquelint sem ismertem meg...viszont szövevényesen leirja családja történetét-kezdve az anyai nagyszülőktől,egészen a sarki pékig mindenkit,és egy idő után már azt sem tudtam ki kicsoda.....

Anne Frankhoz füzödő barátsága nekem csak jó ismertségnek tűnik,bár Anne többször megemliti őt naplójában(amit a háború után édesapja kiadat,Anne Frank naplója cimen)és bár olvastam a naplót nem igazán emlékszem Jacquelinre.... egy -két levél fotója található a könyvben-amit állitólag Anne irt a szerzőnek,és jó pár fotó a szerző családjáról.

A szerző azt irja a zárszóban,hogy nem szivesen árulja el senkinek,hogy ki is volt a barátnője......akkor minek irta meg a könyvet????

Anyám borogass!!!!!!!!!!!

1 megjegyzés:

Borostyán írta...

Eléggé hatásvadásznak tűnik...:(

Ezek után én is kíváncsi lennék mennyire voltak ők barátok.