2010. január 24., vasárnap

Alessandro Baricco: Selyem

Szerettem ezt a vékonyka könyvet.
Szerettem, mert nem voltak benne felesleges szavak.
Szerettem, mert így jó, ahogy van.
Szerettem a benne lévő színes madarakat. A madarakat, amelyek az ékszerek gazdagságát jelentik.
Szerettem Hervé Joncour-t, szerettem feleségét, Helénét.
Szerettem a könyv tisztaságát, a jellemek kidolgozatlan kidolgozottságát.
Szerettem a történetet.
Szerettem a végét, kellemes megkönnyebbülés volt számomra.
Sajnáltam Hervé Joncourt.
Sajnáltam, mert a számára igaz szerelem, csak vágyódás formájában találta meg.
Sajnáltam Helénét, mert látta, hogy cselekednie kell. Cselekedni vagy nem tenni semmit. Csak elfogadni a tényt.
Heléne okos nő.

Sajnáltam Hervé Joncourt
„Baldabiou csöndben hallgatta végig, egészen addig, amíg az eberfeldi vonatig ért.
Semmire sem gondolt.
Hallgatott.
Rossz volt hallania, amikor a végén Hervé Joncour halkan azt mondta
- Még a hangját sem hallottam soha.
Majd rövid idő múlva:
- Különös fájdalom.
Halkan.
- Belehalni a vágyódásba olyasmi után, amit soha nem fog az ember átélni.”

Hervé Joncour abból élt, hogy selyemhernyókat vett és eladott. Bár számomra ez a tény csak másodlagos volt……

Tetszett. Egyértelmű 10-es

9 megjegyzés:

szeee írta...

:) én is írtam erről a könyvről már, és ugyanezt a részt idéztem.
Vajon miért? :P

f-andi írta...

Na ugye! :-)
Valami csoda ez a könyv.
(Én csak a csillagokat nézem, aztán olvasom a könyvet, aztán írok, ha tudok, végül elolvasom a ti bejegyzéseiteket!)

f-andi írta...

Na ugye! :-)
Valami csoda ez a könyv.
(Én csak a csillagokat nézem, aztán olvasom a könyvet, aztán írok, ha tudok, végül elolvasom a ti bejegyzéseiteket!)

f-andi írta...

én csak egyszer küldtem el....

Mónika írta...

Sziasztok!

Ajánlótok úgy felkeltette az érdeklődésemet, hogy még tegnap délután megvettem a könyvet, és este el is olvastam.

Fantasztikus élményben volt részem. Rég olvastam ilyen gyönyörűt.

Köszönöm.

f-andi írta...

Nagyon örülök. Maradandó élmény!

Erika írta...

Nagy becsben tartom én is!!!

Anikó írta...

Nem olyan régen olvastam, tetszett,teljesen egyetértek veletek.
Az ebből készült filmet adta az HBO egy-két hónapja, én azt láttam először és ezek után szereztem meg a könyvet. Általában fordítva szokott lenni, először mindig a könyv aztán a film. Mivel a könyvről még nem hallottam, viszont annyira tetszett a film, olyan csodás helyszíneken forgattak, gyönyörű volt a fényképezés, a filmzene, olyan hangulata volt az egésznek,jók a főszereplők, hogy ezekután kerestem meg a könyvet.
Nagyon tetszett.Ha tudjátok, szerezzétek meg a filmet,nem bánjátok meg, a Puskin moziban lévő Odeon tékában talán tudnak róla, náluk szoktak lenni különlegességek, ritkaságok.

f-andi írta...

Szerintem nekem megvan a film, de még nem láttam. valahogy nehezen veszem rá magam. :)