2010. július 21., szerda

James Herriot:Minden élő az ég alatt

Ha jól tudom,kedvenc mindenki állatorvosunknak eme könyve immáron harmadszor került kiadásra és milyen jól tették,hogy újból kiadták!!

Herriot bemutatja neki a gyönyörű Yorkshire tájat,az itt élő embereket,és persze az állatokat,akiket mind mind Herriot tapasztalt ,hozzáértő keze gyógyított meg.

Olvasás közben lehet nevetni,együtt érezni,és nem utolsó sorban tanulni is! Hasznos ahogyan Herriot egy-egy betegséget diagnosztizál,így bővítve tudásunkat ha kutyát macskát tartunk otthon,esetleg tehenet:-)

A 60'-70' években ,épp fordított állattartás volt a jellemző, a haszon illetve tenyészállatok képezték leginkább az állatorvosok pácienseit,nem úgy mint ma,amikor inkább a kedvencek gyógyítása adja a legtöbb munkát a dokiknak.Most talán könnyebb dolguk is van,hiszen egy hörcsög biztosan nem rúgja fel,tapossa meg az embert.Nem úgy mint egy ló,vagy egy tehén,ne adj isten' bika.És akkor arról még nem beszéltünk,hogy egy lovat vajmi nehezen tudunk kis ketreckébe a rendelőhöz szállítani,ebben az esetben az állatorvos megy a beteghez,esőben,hóban,szélben-és abban az időben mikor Herriot praktizált igencsak divatos volt a rideg tartás-ezt úgy kell elképzelni,hogy a pusztában a semmi közepén éltek az állatok,több hektáron karámban ugyan,de ha szeretted volna látni az állataidat,bizony meg kellett keresned őket,és menedékül csupán egy oldalt nyitott,tetővel ellátott építmény szolgált.

Állatorvosnak készültem..de végül nem lettem az,mégis sok olyan tapasztalatot szereztem mint a szerző.Tudom milyen felemelő érzés,mikor egy kiscsikó fejét simogathatod ,miközben még az anyja szülőcsatornájában készülődik,bár én személy szerint a bocikat jobban szerettem,mikor kint volt a feje,egy kötelet kötöttünk a lábára,és mikor a tehén nyomott mi húztuk,így könnyítve az ellést,a kis boci meg hálásan pislogott,és nyalogatta a kezemet :-) gyakorlaton kínlódtunk a több száz kilós növendék bikákkal,lovagolni tanultunk,és trágyát hordtunk minden mennyiségben.Mégis örömmel csináltam,és nagyon irigyeltem a szerzőt,hogy Ő gyógyíthatott is.

A három borító közül nekem ez tetszik a legjobban,remekül el lett találva.


Nincsenek megjegyzések: