2009. november 30., hétfő

Bridget Asher:A férjem szeretői


"...Megint berúgtam.Anyámat és a véget nem érő pohárköszöntőit okolom érte.....Koccintottunk az erős nőkre.Koccintottunk anyákra és lányaikra.Koccintottunk Joanne Woodwardra és Paul Newmanre,csak úgy.Koccintottunk a haragra ,a szomorúságra,és a reményre....."

Lucy teszi mindezt akkor mikor újra visszaköltözik férjéhez,akit akkor hagyott el miután gyanútlanul megnézte férje Artie e-maileit melyek között egy Tavaszmadár nevű ismeretlen hiányolja a férjét az ágyából...sajnos Artie nemcsak Tavaszmadarat vigasztalta, a lista végtelen....ennek ellenére Lucy hazautazik,felfüggesztve munkáját,hogy a férje mellett legyen az utolsó pillanatig.Hiszen hiába a sok szerető,felesége csak egy volt Artienak.

Lucy egyik fele bosszúért kiált,másik fele azonban úgy érzi örökké bűntudata lesz ha nem tud megbocsájtani a férjének. Bár abban is biztos,hogy ha Artie betegsége nem szól közbe,soha nem találkozott volna újra férjével,pedig Artie mindent megtett,hogy visszakapja Lucyt.

Lucy távolságtartóan viselkedik Artieval,de lelkiismeretesen ápolja,de akármikor ránéz a férfira mindig az árulás jut eszébe-eközben sorra érkeznek a volt szeretők,akik egymásról sem tudtak,és szinte mindegyik nőt ugyanazon taktikával hódították meg.Két lelkes szerető a házban marad segíteni Lucynak és az anyjának aki azt tanácsolja a lányának fogadja el a férjét olyannak amilyen....

Azt gondoltam a történet Artie és Lucy újboli egymásra találásáról szól majd,ezzel szemben Artiet meg sem ismerjük igazán.Csak annyit tudunk meg róla,amennyit Lucy az emlékeiben felidéz.Artie haldoklik,közben Lucy próbál értesíteni mindenkit aki a férfi noteszében szerepel.Az ember azt hinné,Lucynak elég lesz feldolgozni a megcsalást,és férje elvesztését de lehet ezt még fokozni,újabb és újabb fordulatok kavarják fel Lucy lelki békéjét....

Mindenesetre nem csalódtam,csak éppen másképp íródott a történet mint azt vártam. Azt hittem a szeretők bemutatása kicsit terjedelmesebb lesz,és általuk ismerjük meg majd Artiet,de ebben is tévedtem.A szeretők tulajdonképpen csak mellék szereplők Lucy lehetne akármelyikünk is ...aki elhitte azt amit lát,és hall,aki nem hitte volna,hogy az a férfi aki naponta vallott szerelmet neki,egy egész háremet tart még mellette...Artie figurája nekem nagyon felszínes,legszívesebben egész nap pofoztam volna még a halálos ágyán is...tényleg léteznek ilyen férfiak????

A szerző remek hangot ütött meg,nem volt se nem ponyva sem nem túl fellengző ,lelkizős. Tárgyilagosan mutatja be hogyan omolhat össze egy házasság.És azon hogyan tud felülemelkedni egy nő.

Nincsenek megjegyzések: