2010. szeptember 2., csütörtök

Dennis Lehane:megszentelt életek


"Miközben a többi részem a földbe rohad,a második agyam lehet,hogy üzenetet küld majd neked.Csak legyél ott,hogy meghalld."

A szerzőtől ez az első könyv amit végigolvastam,illetve a Viharszigetet elkezdtem,de legnagyobb baklövésem volt,hogy félbehagytam és megnéztem a film változatot.A film nem tetszett...igaz Leo hozta a színvonalat szóval nem rajta múlt,hogy zavaros,zagyvaság volt az egész elejétől a végéig.De vissza a könyvhöz.Szóval ilyen egy igazi krimi,legalábbis számomra.Itt ha valakit pofán vernek annak fáj,ha nem aludtál éjszaka álmos vagy,ha nem mosakszol bűzlesz és a többi.Igazi életszagú sztori volt,lehengerlően jó szövegekkel.A két főszereplőt Angiet és Patricket az első mondatok után a szívébe zárja az ember.A két magánnyomozót a gazdag,és haldokló Trevor Stone megbízza,hogy keressék meg eltűnt lányát.A rendőrség már nem fogalakozik az üggyel,mivel úgy vélik a lány csak nemrég elhunyt anyját gyászolja ily módon.Mint minden krimi esetében,itt is egyszerűnek látszik az ügy...aztán persze kiderül,hogy dehogy.Téves szálak,érzelmi összefonódás,szerelem,szex,ármány,árulás minden terítékre kerül.Egy percig sem lehet unatkozni,igaz nagy fordulatok nincsenek a történetben,azért egy két icipici meglepetés engem is ért, a nagy krimi fanyalgót.A történet vége nagyon ütött,remekül lett befejezve.

Nem nagyon szeretném elkezdeni mesélni a sztorit,mert bármit is elárulok akkor már nem lesz olyan izgalmas,mintha homályban maradna a történet.Az biztos,hogy ha eddig hasonlóan mint én csak kísérletezel,keresgélsz a krimik között,akkor ezt feltétlenül olvasd el.Lehane megérdemli az esélyt,én pedig olvasni fogom a többi könyvét is.


Nincsenek megjegyzések: