2010. szeptember 7., kedd

Várkonyi Hajnal: A kis időutazó

"Mit tehet egy könyvmoly kisfiú, aki bátyja haragja elől az ágy alá menekül? Például behunyhatja a szemét és olvasmányai egyik színhelyére képzelheti magát… De mi történik akkor, ha ez olyan jól sikerül, hogy valóban ott is terem? Természetesen pánikba esik. Első ijedtségéből felocsúdva minden adandó alkalmat megragad, hogy új képességét kihasználva visszatérhessen a múltba. Indulj Te is időutazásra a történelemrajongó kisfiúval, és élj át vele együtt sok felejthetetlen kalandot!"

Amikor még fiatal kis csirke voltam nagyon szerettem az ifjúsági regényeket. Az osztályból én jártam a legtöbbet a helyi könyvtárba, ahol órákat üldögéltem a könyvek előtt, miközben próbáltam kiválasztani, hogy melyikhez is lenne egyáltalán kedvem. Ezért is esett a választásom Várkonyi Hajnal első regényére, mert egy kis időre visszaakartam repülni az időben, mint ahogy a főszereplő tette.

A kiadó kisebb átalakuláson vett részt, nem csak a honlap változott, hanem az új könyvek köntöse is. A megszokott nagy alakú formát, leváltották egy kisebbre és kényelmesebbre, emiatt az olvasó szívesebben fogja a kezébe. Ráadásul A kis időutazó című ifjúsági regényben szép illusztrációk is vannak, amik feldobják a regény hangulatát. Plusz pont a kiadónak. :)

A történet egy Duncsili nevezetű kilencéves kisfiúról szól, aki képes utazni az időben. Ő és a barátai megfordulnak az ókorban, találkoznak Kolumbusszal miközben épp felfedezi Amerikát és meglátogatják Mátyás királyt is. Aranyos, érdekes történet, habár örültem volna hogyha kicsit többet tudunk meg a szereplőkről, kicsit több háttér információt kapunk, hiszen mindjárt az első oldalakon elkezdünk repülni az időben. De ettől függetlenül ajánlom minden anyukának, aki szeretné meglepni csemeteijét egy kis olvasmánnyal, mert már az öcsém is ekképpen fogalmazott miután elolvasta a könyvet: "Tetszett! Izgalmas volt". És higgyétek el ő tényleg tudja mit kell olvasni. :D

Értékelés: 5/4

Nincsenek megjegyzések: